Skip to main content
Theme
In series
Nederlands

The travelling sales woman

Annejet van der Zijl

Uitgevers bestempelden de roman ‘Sonny Boy’ aanvankelijk als ‘onverkoopbaar’, toch werd het een verkoopsucces van meer dan een half miljoen exemplaren.
Een boek schrijven is één ding, het verkopen nog heel iets anders. Aan de hand van Sonny Boy beschrijft Annejet van der Zijl hoe haar ‘onverkoopbaar’ geachte derde boek het tot een verkoopsucces van meer dan een half miljoen exemplaren bracht. Ze gaat in op de vraag in hoeverre een dergelijke megaseller te regisseren valt en bespreekt – aan de hand van onder andere de verfilming van Sonny Boy –de frictie tussen artistieke integriteit en commerciële belangen. In hoeverre verkoop je als schrijver je kindje? En hoe bewaar je in het schijnsel van een dergelijk succes je artistieke onbevangenheid?

Also in this series

Annejet van der Zijl
Nederlands

Elke schrijver heeft twee levens en ervaart een spanningsveld tussen de echte en de papieren werkelijkheid. Elke schrijver heeft twee levens: het echte en het verbeelde

See also

Joost de Vries
Over J.D. Salinger, Haruki Murakami en vooral niet volwassen willen worden
Nederlands

Superhelden domineren de bioscopen, Young Adult romans bestormen de bestsellerlijsten, en niemand weet voor z’n dertigste wat hij wil gaan doen met zijn leven. Toch?

Introduction by Loes Damhof
Documentary
English

The documentary ‘Most likely to Succeed’ (2015) focuses on the story of High Tech High, a school in San Diego that is completely rethinking what the experience of going to schoo

Placeholder
Dr. Aukje Holtrop
Biografie en film over een bijzondere vrouw
Nederlands

Nynke van Hichtum was niet alleen de schrijfster van Afke's Tiental, het kinderboek over 'het Friesche arbeidersleven' dat in 1903 verscheen en tot de dag van vandaag w