Skip to main content
Placeholder
In series
Nederlands

Er gaat niets boven Assen

Slogans of beleid?
Thomas van Dalen, Henk Moll, Karel-Jan Alsem, Alfred Kazemier

Groningen is en wil van alles zijn: van beste binnenstad en beste fietsstad tot duurzaamste stad en creatieve stad. En wist u dat Groningen sinds 2007 de trotse bezitter is van de Gouden Glasbak, uitgereikt vanwege het voorbeeldige glasinzamelingsgedrag; dat de gemeentelijke dienst RO/EZ is uitgeroepen tot de beste ontwikkeldienst van Nederland en dat stadjers de meest tevreden inwoners van Europa zijn? Maar wat houden al deze titels nu allemaal in? Wat is hun impact? Wat moeten we ermee en wat beoogt de stad nou precies met de creatieve stad en de duurzame stad? Zetten de slogans al zoden aan de dijk of begint beleid steeds meer op holle marketing te lijken? Aan de hand van bovenstaande vragen zou een deskundig panel onder leiding van Rutger Middendorp over de praktijk van logo’s, slogans en beleid discussieren, met o.a. Thomas van Dalen (adviseur strategie en beleid), Henk Moll (hoogleraar natuurlijke hulpbronnen en duurzame productie van de RUG), Karel-Jan Alsem (marketing-deskundige van de RUG) en Alfred Kazemier (gemeente Groningen)

Platform GRAS
Debatcentrum DwarsDiep

Georganiseerd ism. Platform Gras

See also

Met oa. Hans Achterhuis en Sally Haslanger
Nederlands

Op vrijdagavond 10 april is het Groninger Forum weer het toneel van de Groningse Nacht van de Filosofie.

Pre-Premiere screening of
With an introduction and Q&A by Tom Postmes
The Stanley Milgram Story
English

In 1961, famed social psychologist Stanley Milgram conducted a series of radical behavior experiments that tested ordinary humans willingness to obey authority.