Skip to main content

Er is er één jarig!

75 jaar Studium Generale Groningen

Hiep, hiep, hoera, we zijn jarig! Door de pandemie moeten we ons verjaardagsfeestje nog even uitstellen. Maar 75 jaar is niet niet niks, dus we willen het ook niet geruisloos voorbij laten gaan. Daarom duiken we de komende tijd in onze geschiedenis. Hoe komt het dat SGG zijn oorsprong vond net na WOII? En waarom bloeide SGG pas weer op in de jaren ‘60? We gaan op ontdekkingsreis in ons archief en delen de hoogte- en dieptepunten met jullie op onze jubileum website.

Wordt vervolgd...

Afbeelding: grafisch ontwerper en illustrator Stefan Sloot van Studio Captain maakte een collage van onze oude posters.


Hip hip hurray, it's our birthday! Due to the pandemic we have to postpone our birthday party for now. However, 75 years is an achievement, so we also don’t want to let it pass without any attention. That’s why we will dive into our history in the upcoming months. Why is it that Studium Generale established itself after World War II? And why did it become a success in the sixties? We'll start our journey through our archives and share the highs and the lows with you on our anniversary website.

More coming soon...

Image: graphic designer and illustrator Stefan Sloot from Studio Captain made this collage from our old poster designs.

16-12-2021

See also

Hanze Lecture
Erik Schoppen
Branding Trust
English

How do we make decisions in our consumer behavior, and how do we experience brands? The way we process cognitive information is key to understand consumer thinking.