Overslaan en naar de inhoud gaan
Thema
In serie
Nederlands

Het ondernemersgen

Josette Dijkhuizen

Wat onderscheidt topondernemers van minder succesvolle collega’s? Wat zijn de eigenschappen die een rol spelen? En zijn deze aangeboren of te leren?

Waarom is de ene ondernemer succesvoller dan de ander? Het succes van een nieuw bedrijf valt of staat met de persoonlijkheid van de ondernemer. In de krant lees je vaak over een rasondernemer, echte ondernemers en ondernemersfamilie. De echte visionairs lopen op de troepen vooruit. Ze hebben visie, doorzettingsvermogen en durf. Maar zijn dit eigenschappen die zijn aangeboren? Of kun je ze ook leren? Om achter de succesfactoren te komen van topondernemers deed Josette Dijkhuizen uitgebreid literatuuronderzoek en interviewde ze twintig succesvolle ondernemers, onder wie Joke van der Ven van Brief op Bestelling.

Josette Dijkhuizen is ondernemer en eigenaar van De Zakencoach, het bedrijf waarmee ze ondernemers begeleidt. Voor haar boek ‘Het Ondernemersgen’ heeft ze interviews afgenomen met o.a. Wim van der Leegte van de VDL Groep, Peter Swinkels van Bavaria, Jan Zeeman en ontwerper Jan des Bouvrie. Ze is momenteel bezig met haar promotieonderzoek naar het succes van ondernemerschap.
Joke van der Ven is zakenvrouw en oprichter van ondernemingen als Brief op Bestelling en Profielopbestelling.

Interessante links
Boek Josette Dijkhuizen Het ondernemersgen
Joke van der Ven

Georganiseerd ism. studievereniging EBF

Ook in deze serie

Zie ook

Wiggele Wouda
Het tv-interview als strategisch wapen
Nederlands

Als een politicus in verkiezingingstijd wordt geïnterviewd voor de televisie, raakt de politieke werkelijkheid uit beeld. Weten we wel waar we naar kijken?

Janniko Georgiadis
English

Sex is the best and the worst of us. It makes us crave, relish and hurt, arouses us to art and turns us into liars. And of course, it makes us procreate.