Skip to main content
Placeholder
Nederlands

Werkcollege voor rug-Studenten

‘So you think you can write’

Schrijven is gemakkelijk, gelezen worden is moeilijker. Hoe bereik je met een tekst je beoogd publiek, hoe kun je de lezer verleiden en overtuigen? Annejet van der Zijl - die zelf ooit een strenge journalistieke opleiding volgde in Londen - zal in haar werkcolleges de basisprincipes van het schrijven behandelen. Het is de bedoeling dat de studenten tijdens deze werkgroep ruimschoots de mogelijkheid krijgen te laten zien wat ze kunnen. Een jury bestaande uit Annejet, redacteur Josje Kramer van uitgeverij Querido en Arie Storm, literatuurcriticus van Het Parool en de Tros Nieuwsshow, zal aan het einde bepalen in welke RUG-student zij de meest veelbelovende schrijver van de toekomst zien.

Data/tijd/plaats
Dinsdag 4 oktober t/m 22 november (m.u.v. 25 oktober en 1 november). De colleges zijn van 11.00 - 13.00 uur. Zaal (13)12 0013, Harmoniegebouw. Het laatste college is op maandag 28 november, 15.00 – 17.00 uur in zaal (13)15 0042.

Aanmelding
Studenten kunnen zich met een geschreven motivatie aanmelden voor deze werkgroep: waarom wil je deze werkgroep volgen, wat denk je eraan te hebben? Aanmelding bij het secretariaat van de vakgroep Nederlands, Harmoniecomplex, e-mailadres: a.m.koning@rug.nl, telefoon 363 5858. Er kunnen maximaal 14 studenten deelnemen aan de werkcolleges: zeven letterenstudenten en zeven studenten van buiten de Letterenfaculteit. Annejet van der Zijl is betrokken bij de selectie.

Voor de werkcolleges en het bijwonen van de publieke avonden staan 5 ECTS (vrije ruimte). Uiterste aanmelddatum: 25 augustus. Vlak daarna krijgen alle deelnemers nadere informatie.

See also

Eelko Hooijmaaijers
Nederlands

Islam en democratie hebben een ingewikkelde relatie, zoals de recente politieke ontwikkelingen in Iran en Turkije laten zien.

Arts, Culture and Media Lustrum Lecture
Stefan Collini, Pascal Gielen, Liesbeth Korthals Altes
Universities and the Democratization of Culture
English

The process commonly referred to as the ‘democratization of culture’ involves not only a pluralization of the categories of art and culture, that is, the acceptance of a much wi