Overslaan en naar de inhoud gaan
Thema
Nederlands

The travelling sales woman

Annejet van der Zijl

Uitgevers bestempelden de roman ‘Sonny Boy’ aanvankelijk als ‘onverkoopbaar’, toch werd het een verkoopsucces van meer dan een half miljoen exemplaren.
Een boek schrijven is één ding, het verkopen nog heel iets anders. Aan de hand van Sonny Boy beschrijft Annejet van der Zijl hoe haar ‘onverkoopbaar’ geachte derde boek het tot een verkoopsucces van meer dan een half miljoen exemplaren bracht. Ze gaat in op de vraag in hoeverre een dergelijke megaseller te regisseren valt en bespreekt – aan de hand van onder andere de verfilming van Sonny Boy –de frictie tussen artistieke integriteit en commerciële belangen. In hoeverre verkoop je als schrijver je kindje? En hoe bewaar je in het schijnsel van een dergelijk succes je artistieke onbevangenheid?

Ook in deze serie

Annejet van der Zijl
Nederlands

Elke schrijver heeft twee levens en ervaart een spanningsveld tussen de echte en de papieren werkelijkheid. Elke schrijver heeft twee levens: het echte en het verbeelde

Zie ook

Guus Sluiter, Marga Altena en Coen Verbraak
Nederlands

TV-programma’s en internet zijn populaire platforms voor verhalen over sterven en dood. Waarom willen mensen deze intieme verhalen delen?

Placeholder
Lennart van der Meulen, Fadime Örgü, Anna Visser, dr. Huub Wijfjes, Hans Beerekamp
Over de toekomst van de omroep
Nederlands

De Nederlandse tv-kijker is in verwarring. Wat heeft de nationale treurbuis hem of haar nog te bieden? Het voetbal is verkocht aan de commerciëlen.