Overslaan en naar de inhoud gaan
Placeholder
In serie
Nederlands

Er gaat niets boven Assen

Slogans of beleid?
Thomas van Dalen, Henk Moll, Karel-Jan Alsem, Alfred Kazemier

Groningen is en wil van alles zijn: van beste binnenstad en beste fietsstad tot duurzaamste stad en creatieve stad. En wist u dat Groningen sinds 2007 de trotse bezitter is van de Gouden Glasbak, uitgereikt vanwege het voorbeeldige glasinzamelingsgedrag; dat de gemeentelijke dienst RO/EZ is uitgeroepen tot de beste ontwikkeldienst van Nederland en dat stadjers de meest tevreden inwoners van Europa zijn? Maar wat houden al deze titels nu allemaal in? Wat is hun impact? Wat moeten we ermee en wat beoogt de stad nou precies met de creatieve stad en de duurzame stad? Zetten de slogans al zoden aan de dijk of begint beleid steeds meer op holle marketing te lijken? Aan de hand van bovenstaande vragen zou een deskundig panel onder leiding van Rutger Middendorp over de praktijk van logo’s, slogans en beleid discussieren, met o.a. Thomas van Dalen (adviseur strategie en beleid), Henk Moll (hoogleraar natuurlijke hulpbronnen en duurzame productie van de RUG), Karel-Jan Alsem (marketing-deskundige van de RUG) en Alfred Kazemier (gemeente Groningen)

Platform GRAS
Debatcentrum DwarsDiep

Georganiseerd ism. Platform Gras

Zie ook

Placeholder
Willem Middelkoop
Nederlands

Willem Middelkoop publiceerde in 2007 zijn bestseller Als de dollar valt, een waarschuwing voor de grote financiële problemen in de Verenigde Staten.

Placeholder
Winnie Gerbens-Leenes
Kritische consument eet duurzaam voedsel
Nederlands

Westerse mensen hebben steeds meer te besteden. Het gevolg is dat ze anders zijn gaan eten en drinken: meer vlees, zuivelproducten, koffie, wijn en bier.

Placeholder
Das Experiment | Die Welle | The Idiots
Nederlands

Het idee dat je zelf keuzes maakt is niet meer dan een illusie. Uit psychologische experimenten blijkt dat groepsgedrag bepalend is voor je mening en keuzes.