Skip to main content
Theme
In series
Nederlands

The travelling sales woman

Annejet van der Zijl

Uitgevers bestempelden de roman ‘Sonny Boy’ aanvankelijk als ‘onverkoopbaar’, toch werd het een verkoopsucces van meer dan een half miljoen exemplaren.
Een boek schrijven is één ding, het verkopen nog heel iets anders. Aan de hand van Sonny Boy beschrijft Annejet van der Zijl hoe haar ‘onverkoopbaar’ geachte derde boek het tot een verkoopsucces van meer dan een half miljoen exemplaren bracht. Ze gaat in op de vraag in hoeverre een dergelijke megaseller te regisseren valt en bespreekt – aan de hand van onder andere de verfilming van Sonny Boy –de frictie tussen artistieke integriteit en commerciële belangen. In hoeverre verkoop je als schrijver je kindje? En hoe bewaar je in het schijnsel van een dergelijk succes je artistieke onbevangenheid?

Also in this series

Annejet van der Zijl
Nederlands

Elke schrijver heeft twee levens en ervaart een spanningsveld tussen de echte en de papieren werkelijkheid. Elke schrijver heeft twee levens: het echte en het verbeelde

See also

Placeholder
Mathias Lehner
Architect tussen wiskunde en expressionisme
Nederlands

Santiago Calatrava is een hedendaagse, internationale top-architect.

Placeholder
Tsjalling Swierstra & Evelien Tonkens in gesprek met Cees Sterks en Ger Tillekens
Prestatie, respect en solidariteit in een meritocratie
Nederlands

Mensen moeten gelijke kansen hebben en hun maatschappelijke positie mag niet bepaald worden door afkomst, ras of sekse. Alleen hun eigen inzet en talent mogen tellen.