Overslaan en naar de inhoud gaan
Placeholder
In serie
Nederlands

Er gaat niets boven Assen

Slogans of beleid?
Thomas van Dalen, Henk Moll, Karel-Jan Alsem, Alfred Kazemier

Groningen is en wil van alles zijn: van beste binnenstad en beste fietsstad tot duurzaamste stad en creatieve stad. En wist u dat Groningen sinds 2007 de trotse bezitter is van de Gouden Glasbak, uitgereikt vanwege het voorbeeldige glasinzamelingsgedrag; dat de gemeentelijke dienst RO/EZ is uitgeroepen tot de beste ontwikkeldienst van Nederland en dat stadjers de meest tevreden inwoners van Europa zijn? Maar wat houden al deze titels nu allemaal in? Wat is hun impact? Wat moeten we ermee en wat beoogt de stad nou precies met de creatieve stad en de duurzame stad? Zetten de slogans al zoden aan de dijk of begint beleid steeds meer op holle marketing te lijken? Aan de hand van bovenstaande vragen zou een deskundig panel onder leiding van Rutger Middendorp over de praktijk van logo’s, slogans en beleid discussieren, met o.a. Thomas van Dalen (adviseur strategie en beleid), Henk Moll (hoogleraar natuurlijke hulpbronnen en duurzame productie van de RUG), Karel-Jan Alsem (marketing-deskundige van de RUG) en Alfred Kazemier (gemeente Groningen)

Platform GRAS
Debatcentrum DwarsDiep

Georganiseerd ism. Platform Gras

Ook in deze serie

Placeholder
Paul Ulenbelt, Marc Heemskerk, Jaap Borg
Wanneer gaan we met pensioen?
Nederlands

Als de voortekenen niet bedriegen, gaat de pensioengerechtigde leeftijd omhoog naar 67. Tenminste, dat geldt voor de jonkies onder ons. Erg?

Placeholder
Marc Chavannes, Jaap de Wilde
Democratie, besluiteloosheid en uitstelgedrag
Nederlands

Tijdens de algemene politieke beschouwingen kreeg PM Balkenende - die kampte met een vormcrisis - vooral voor de voeten geworpen dat zijn kabinet met belangrijke beslissingen ve

Zie ook

Jan Swinkels
Massamedia en beeldvorming in de gezondheidszorg
Nederlands

Wat is de invloed van beeldvorming in de media op het handelen van burgers, patiënten, zorgorganisaties en zorgprofessionals?